GSM Forum voor Nederland en België
10 September 2010, 16:38:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het nieuwe forum, kom je problemen tegen laat het even weten.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
ADVERTENTIE: Voor de goedkoopste GSM's en SIM ONLY abonnementen ga je naar BELZAAK.nl of SIM ONLY ZAAK.nl
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Duitse tv jaagt in Rotterdam op 'gsm-bende  (gelezen 4318 keer)
carpin
Unlockers
GSM Freak
**

Beste gsm forum van Nederland

Bekijk profiel
« Gepost op: 16 Januari 2004, 08:08:30 »

Stukje uit de AD.                                        16 jan 2004

Duitse tv jaagt in Rotterdam op 'gsm-bende'
Door Christiaan Kooman

Tientallen Duitsers zijn de afgelopen jaren opgelicht bij de aankoop van gsm's in Rotterdam. Via internet lokten verkopers hun klanten naar Nederland om hen hier te beroven. Een Duitse cameraploeg wil hen ontmaskeren.

Even na elven stapt de telefoonverkoper de lobby van het Rotterdamse hotel binnen. Rood colbertje, net brilletje en gekamde haren: de jongeman van Noord-Afrikaanse ziet er keurig uit.

In werkelijkheid is hij mogelijk een brutale oplichter, die op het punt staat een nieuw slachtoffer te maken. In gebroken Engels begroet hij zijn buitenlandse klant. Hij is vereerd dat de koper helemaal uit Duitsland is overgekomen om met hem zaken te doen, zegt hij.

De Duitse 'klant' laat hem graag in die waan. Hij is helemaal niet voor zaken naar Nederland gekomen. De man is medewerker van een Duits tv-programma, dat met de verborgen camera een bende van gsm-oplichters wil ontmaskeren.

Het moet uit zijn met deze criminele praktijken, vindt de Duitse misdaadverslaggever Ronald Matthai. De totale schade voor zijn landgenoten bedraagt ongeveer 1 miljoen euro, schat hij. Onlangs nog sprak Matthai een man uit München, die voor 100.000 euro het schip inging.

De werkwijze is volgens de Duitse variant van Peter R. de Vries telkens eender. In advertenties op internet maken de oplichters potentiële kopers lekker met lucratieve aanbiedingen. Meestal gaat het om de verkoop van grote aantallen nieuwe mobiele telefoons tegen spotprijzen. Eenmaal in Rotterdam, worden de kopers slinks van hun geld beroofd. Vaak lukt dat al met een simpel smoesje, maar soms komt er bedreiging met vuurwapens aan te pas. De oplichters verdwijnen met de noorderzon, zonder ooit een telefoon te leveren.

Zover zal het vandaag niet komen. Zodra in de hotellobby de betaling ter sprake komt, confronteert Matthai de verkoper met de dubieuze praktijken. Even schrikt de man van de camera, maar al snel hervindt hij zich. ,,Ben ik een oplichter? Hoe komt u daarbij. Ik ben een eerlijke, hardwerkende zakenman.'' Maar dat gaat er niet in bij Matthai. Hij acht de man verantwoordelijk voor de oplichting van vele landgenoten. En dat mag niet zonder gevolgen blijven. Hij is dan ook blij dat de gewaarschuwde politie de man mee wil nemen naar het bureau voor verder onderzoek.

Volgens de politie maakt de bende niet alleen Duitse slachtoffers. ,,Wij hebben ook aangiftes binnengekregen van Belgen en Britten. Onlangs nog is een Oostenrijker voor 18.000 euro het schip ingegaan.'' Stoop denkt dat de nepverkopers de afgelopen jaren tientallen buitenlanders hebben opgelicht. ,,We zijn dan ook blij met deze aanhouding, maar dat wil niet zeggen dat de bende hiermee is opgerold.''

Ruim een jaar geleden betrapte Peter R. de Vries een paar jeugdige criminelen op soortgelijke praktijken. Toen waren vooral jonge Nederlanders het slachtoffer van de dubieuze verkoopmethoden. Volgens de politie hebben de daders na deze uitzending hun aandacht verlegd naar het buitenland

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1074148568437.html

GSM-Forum.nl
Het forum zonder commerciële belangen.
MS Max
GSM Freak

[ Nokia 6230i ]

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Januari 2004, 19:44:18 »

Kijk! Een goeie zaak!
Als de politie zelf niet jaagt...
dan onze vrienden Peter en Ronald maar!

Peter R. de Vries en Ronald Matthai bedankt!

En ga vooral zo door!

(miss dat jullie ook nog even voor mij langs iemand willen gaan?)

Vragen of opmerkingen? IM gerust...

[ GSM-Forum.nl, hét GSM forum
Marx
Algemene moderator
GSM Freak

I'm not def, I'm just ignoring you.....

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Februari 2004, 13:25:18 »

Misschien een beetje brutaal, maar je als je voor 100.000 euro het schip ingaat, ligt het toch ook wel een beetje aan jezelf hoor.

Je neemt toch geen 100.000 euro mee in je broekzak, helemaal niet als je naar een vreemde omgeving gaat.

Als ik een toestel moet halen ergens, spreek ik af bij een huisadres, en kom ik een half uur van tevoren even kijken wat voor een buurt het is etc.
Als je openbaar afspreekt, neem dan inderdaad een openbare gelegenheid, de Mc donald's is meestal druk, daar kan je niets gebeuren zolang je maar niet weggaat.
MS Max
GSM Freak

[ Nokia 6230i ]

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Februari 2004, 17:23:14 »

Als je openbaar afspreekt, neem dan inderdaad een openbare gelegenheid, de Mc donald's is meestal druk, daar kan je niets gebeuren zolang je maar niet weggaat.

Overal kan je wat gebeuren, jongen!

Vragen of opmerkingen? IM gerust...

[ GSM-Forum.nl, hét GSM forum
Zippi1
Nieuw lid
*

Dit forum is het helemaal !

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 19 November 2005, 21:22:31 »

http://www.kapaza.be/detail/1604074/Te_koop_gloednieuwe_samsung_d600.html

Surf naar deze site want hier heb je een ene frank ankers die waarschynlijk echt niet zo heet, die je oplicht voor Samsungs D600.

Ik ben namelijk op 18/11/2005 geript of opgelicht! door deze jongeman en zen compaan!, hadde afgesproke via zen mail en zen verblijf plaats te rotterdam paul krugerstraat 240 wat blijkt dat het het 204 was!,we gingen het appartement in hy had sleutels van al de deuren!,naar de berging toe daar moest ik even wachten,todat hy zen compaan had verwittigd we er waren,na 3 min kwam hy en zen kompaan buite en begonne te praten alle twee blijkten ze volluit vriendelijk maar ook wel wat hebberig wederzyds want ik kon goedkoop deze gsms krygen 200 euro voor 1tje,hy wou eerst met het geld al weg gaan ik zei nee eerst de toestellen waardat we een kleine discussie kregen vond ik het niet meer zo cool!,ok mag ik het geld tellen,ik zei ja tel maar ok ze telden het geld en prate tydens het telen nog over hun volgende klant.
ok ik zei en nu de gsms graag de man zei ok wees niet zo nerveus vertrouw me dit is geen miljoenen deal!:men horloge en schoenen zijn meer waard!ik zei ja het blijft 4000 euro!,ok dan gingen we samen de berging in een lange gang op het einde moest ik wachten waarna de 1man zei hier even wachten als u wil, binne 30 sec zyn we
terug!ik zei en als je gaat lopen ?!! nee nee zei hy relax en wacht nou even! wij halen de zakken en zijn zo bij je,dacht in men binneste moet ik nu hard gaan op treden en men geld terug pakke en de kans om een steek van mes in men borst te krygen of toch te wachten wie zou me het zegge !.dus ik wacht 20 à 25 min en ja het was gebeurt men eerste keer in rotterdam en opgelicht .
ik stond in het begin geparkeerd in de krugerstraat voor de edah en er kwam gewoon een man vragen wat we kwamen doen die wou me hash aan smeren !

deze twee mannen zijn van uit de buurt ! ben ik zeker van, de man die via de website de klanten lokt is van lichte huidskleur de andere die dan de zaak afrond is van donkere huidskleur, denkelijk alle twee Marokaanse of turkse afkomst kan een men,de contact man  heeft de lichtere huidskleur de andere dus de donkere alle twee netjes gekleed en modern! en ze hadde wat dure spullen aan .

Niers voor niets dat je dus tydens nationale verkiezingen stemt op een rechtse party!
Ze graven zelf hun gat zou ik zegge
Maar hier komt nog een staartje aan dit heeft vervolg.
Als hy zen koppie maar 1 keer laat zien daar in die straatjes en ik loop of zit daar ergens dan zal het een donker dagje worden voor hem zoals het was voor mij op vrydag 18/11/2005.

ps : en dit keer kom ik ook niet meer alleen!
Mobile Unlimited (Durmus)
Unlockers
GSM Freak
**

GSM Service Point

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 20 November 2005, 16:07:36 »

Ik kan je gevoelens wel begrijpen, maar het wel je eigen schuld en je bent ook medeplichtig aan heling/diefstal.  Samsung D600 kan je nooit voor 200 euro kopen als een eerlijke toestel is!!!!!
Wie gaat nou in een schuur/berging in om toestellen te kopen?Verbaasd. Geld geven zonder toestellen te hebben zien/testen.

Je kan aangifte doen bij de politie.

maar deze opvatting van je slaat nergers op;

Niers voor niets dat je dus tydens nationale verkiezingen stemt op een rechtse party!
Ze graven zelf hun gat zou ik zegge

succes

« Laatste verandering: 20 November 2005, 16:10:43 door Mobile Unlimited (Durmus) » Gelogd

Mobile Unlimited
Nieuweweg 31 9711 TB Groningen
openingstijden: maandag t/m zaterdag 11:00 - 19:00 donderdag koopavond
Tel: 050-3138666 Fax: 050-3183968 of 06-21218222
Zippi1
Nieuw lid
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 20 November 2005, 16:26:07 »

Zo te zien weet jij er veel van,heb al eens voor d500 de zelfde prys gehad en dat ging goed,dus ja jou opvatting van voor d600 kan je nooit voor 200 euro hebbe slaat ook nergens op.
maak mij niet uit waar de ontmoeting plaats vind,of je nu in het openbaar ergens afspreekt of ergens in een berging;kwestie is je kan overal op eenders welke plaats bestolen worden.
Heb jij zelf zoiets dergelijk meegemaakt ?!wissel dan eens een serieuze gedachte uit.
Aangifte is allang gedaan,mooie politie heeft rotterdam ze konden me zelfs niet vinden in hun computer systeem,en een foto boek kreeg ik ook niet!,ze weten dat het daar gebeurt maar laten het volgens mij maar gebeuren. Lippen verzegeld

en die stelling van die verkiezing is mijn opinie
ronkor2000
Global Moderator
GSM Freak

"To unlock or not to unlock, that's no question"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 20 November 2005, 18:20:38 »

Zo te zien weet jij er veel van,heb al eens voor d500 de zelfde prys gehad en dat ging goed,dus ja jou opvatting van voor d600 kan je nooit voor 200 euro hebbe slaat ook nergens op.
maak mij niet uit waar de ontmoeting plaats vind,of je nu in het openbaar ergens afspreekt of ergens in een berging;kwestie is je kan overal op eenders welke plaats bestolen worden.
Heb jij zelf zoiets dergelijk meegemaakt ?!wissel dan eens een serieuze gedachte uit.
Aangifte is allang gedaan,mooie politie heeft rotterdam ze konden me zelfs niet vinden in hun computer systeem,en een foto boek kreeg ik ook niet!,ze weten dat het daar gebeurt maar laten het volgens mij maar gebeuren. Lippen verzegeld

en die stelling van die verkiezing is mijn opinie
Durmus heeft gelijk een nieuwe D600 is niet eerlijk te koop voor 200 euro, als je daar op ingaat dan weet je dat het gestolen spul moet zijn en kan je weten waarmee je je inlaat en eerlijke transacties vinden nooit in een kelderberging plaats. Wat verkiezingen betreft haal je volgens mij 2 dingen door elkaar nl. rechtse en ultrarechtse partijen, denk dat de laatsten jouw stem krijgen Rollende ogen

SimSalabim, voor unlock en snelle reparaties, Lisse en Leiden.www.sim-salabim.nl  06-10286994 Aangesloten bij
Mobile Unlimited (Durmus)
Unlockers
GSM Freak
**

GSM Service Point

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 November 2005, 18:49:41 »

hey Zippi1

Doe normaal en ga niet zielig doen hier  :'( :'(

succes met je mystrieuze zaken Verbaasd

Mobile Unlimited
Nieuweweg 31 9711 TB Groningen
openingstijden: maandag t/m zaterdag 11:00 - 19:00 donderdag koopavond
Tel: 050-3138666 Fax: 050-3183968 of 06-21218222
Damasta.nl
Lunatic
Beheerder
GSM Freak

DaMasta

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 20 November 2005, 19:23:43 »

Tuurlijk heeft hij dat niet mee gemaakt, hij denkt tenminste even na.

En als jij toch denk dat die toestellen zo goedkoop leverbaar kunnen zijn, dan moet je het risico inderdaad nemen en niet lopen janken dat je straks je geld kwijt bent. Risico van het vak, zeg maar ...

Met vriendelijke groet,
Johan
Zippi1
Nieuw lid
*

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 20 November 2005, 19:50:03 »

ik reageer op een topic en niet op jullie samenzwerige beweringen in dit forum,als je een deal wilt doen moet je er ook aan houden als je dat niet kan en je wilt iemand afpersen dan hoor je daar niet thuis,wees gerust ik haal die twee kereltjes wel uit het straat beeld,met of zonder harde maat regelen.
als ik dat zo zie zijn jullie zelf met duistere praktyken bezig.
jullie zijn wel lachen  Grijns
« Laatste verandering: 20 November 2005, 19:50:30 door Zippi1 » Gelogd
Mastah-GTS
Corsa Powerrrr
Global Moderator
GSM Freak

Simlock Service Enschede

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 20 November 2005, 21:42:41 »

als ik dat zo zie zijn jullie zelf met duistere praktyken bezig.
jullie zijn wel lachen  Grijns

Das een goede om op dit forum te plaatsen.
Volgens mij ben jij hier zo de enige die met duistere praktijken bezig hield.

Wij hier weten wel wanneer iets legaal of illegaal is en €200 voor een D600 komt niet eens in de buurt van legaal.

als je een deal wilt doen moet je er ook aan houden als je dat niet kan en je wilt iemand afpersen dan hoor je daar niet thuis

Welcome to the real world ....

wees gerust ik haal die twee kereltjes wel uit het straat beeld,met of zonder harde maat regelen.

Succes! (nee niet sarcastisch bedoeld)

Simlock Service Enschede
www.simlock-service-enschede.nl
Tel: 06-18206900
Mail: sse@home.nl

Aangesloten bij
MeX
Nieuw lid
**

NON MINITOR DIRUO

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 21 November 2005, 10:44:37 »

Tjeemig dat er anno 2005 nog steeds mensen zijn die er intrappen..

sorry hoor.. maar spaar dan ff door en koop hem legaal..

oja  heb nog een paar Nokia 8800 nieuw in doos voor 250 euro interesse   Verbaasd?

FEROCITER PERSEQUO
ronkor2000
Global Moderator
GSM Freak

"To unlock or not to unlock, that's no question"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 21 November 2005, 12:12:15 »

Tjeemig dat er anno 2005 nog steeds mensen zijn die er intrappen..

sorry hoor.. maar spaar dan ff door en koop hem legaal..

oja  heb nog een paar Nokia 8800 nieuw in doos voor 250 euro interesse   Verbaasd?
250 euro? Zo duur? Begin te denken dat dit gewoon legaal moet zijn want kan ze krijgen voor 125 euro.
http://www.gsm-forum.nl/index.php?board=22;action=display;threadid=8292
Of is dit misschien de gold plated uitvoering?

SimSalabim, voor unlock en snelle reparaties, Lisse en Leiden.www.sim-salabim.nl  06-10286994 Aangesloten bij
MeX
Nieuw lid
**

NON MINITOR DIRUO

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 21 November 2005, 16:23:10 »

mmm niet duur, waar spreken we af..Rotterdam Lippen verzegeld

FEROCITER PERSEQUO
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: