GSM Forum voor Nederland en België
8 September 2010, 17:10:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het nieuwe forum, kom je problemen tegen laat het even weten.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
ADVERTENTIE: Voor de goedkoopste GSM's en SIM ONLY abonnementen ga je naar BELZAAK.nl of SIM ONLY ZAAK.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: data kabel  (gelezen 1668 keer)
mikec45
Gast
« Gepost op: 10 Augustus 2003, 08:24:04 »

Hallo allemaal

Is er mischien iemand die mij kan vertellen of er in de data kabel van de siemens c45 electronica zit ik ben net terug van vakantie en heb mijn toestel gerolen voor een c45 en wil hem aan sluiten op mijn pc maar hoe kom ik op zondag aan een data kabel .
als er geen print zit tussen de rs232 en de telefoon kan ik mischien zelf even iets in elkaar prutsen

vriendelijke groet
marco Verbaasd
Jonathan
Global Moderator
GSM Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Augustus 2003, 14:51:57 »

Er zit altijd hardware in een datakabel tenzij er in de telefoon zelf hardware voor een seriele verbinding zit.

Het signaal dat uit de compoort komt is anders dan die uit de telefoon. Meestal wordt de max232 chip gebruikt om het signaal om te zetten.

MVG,
Jonathan
zwalvegsm
Unlockers
GSM Freak
**

O O den haag mooie stad.....

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Augustus 2003, 17:54:15 »

ja helaas je kan beter gewoon maandag een datakabeltje gaan kopen werkt namelijk altijd

Aangesloten bij
mikec45
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Augustus 2003, 07:04:49 »

Bedankt voor het terug mailen
Mijn buurman had nog een kabeltje liggen, en voor de info ..er zit geen hardware in

groeten van marco  
topic closed wat mij betreft bedankt en tjooooooooo
Jonathan
Global Moderator
GSM Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Augustus 2003, 10:55:09 »

Er zit zeker wel hardware in. Zonder een max232 (of een soortgelijke) chip is het niet mogelijk dat er gegevens uitgewisseld worden tussen de computer en de telefoon.

Even een korte uitleg:
De seriele poorten op je computer werken volgens het RS232 protocol. mobiele telefoons gebruiken het TTL protocol. Als er iets van de telefoon naar de pc verzonden wordt dan moet het van TTL naar RS232 signalen worden omgezet. De MAX232 wordt daar meestal voor gebruikt, maar er zijn ook andere chips die dat kunnen.

De hardware zit bij datakabels in de seriele connector. Snij die maar eens open. Dan zie je dat de draajes niet direct op de compoort connector zitten.

MVG,
Jonathan
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: