GSM Forum voor Nederland en België
11 Maart 2010, 12:06:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het nieuwe forum, kom je problemen tegen laat het even weten.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
ADVERTENTIE: Voor de goedkoopste GSM's en SIM ONLY abonnementen ga je naar BELZAAK.nl of SIM ONLY ZAAK.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Siemens A52  (gelezen 2388 keer)
Tycho V
Nieuw lid
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 5 September 2009, 11:59:56 »

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerst vraag op dit forum dus ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen, maar ga het toch proberen Lachebek.

Vroeger had ik een Siemens A52 bij een prepaid pakket van Orange gekregen. Een perfect mobieltje en na een paar jaar legaal simlock vrij gemaakt.
Nu gebruik ik hem voor mijn werk, zodat mijn privé nummer ook echt privé blijft.
Echter bestaat Orange NL niet meer en kreeg dan ook korte aparte sms'jes van T-mobile die mijn mobiel moesten instellen op het T-mobile netwerk(zie niet in waarom sinds hij al simlock vrij was).

Mijn probleem is nu dat als ik word gebeld dat er geen geluid meer uitkomt, nog een tril signaal. Er komt wel nog geluid uit als ik een sms krijg(na 't gebeld worden, je hebt een voicemail-sms'je:-)) of als ik 't belsignaal instel komt er ook geluid uit.
Nu kan ik natuurlijk deze weggooien en een van de andere mobieltjes gebruiken die ik in de loop der tijd heb verzameld, maar blijf mijn voorkeur houden bij deze houden omdat hij degelijk is, tegen een stootje kan en snel reageert.

Ik heb zelf het idee dat het is gekomen door die aparte sms'jes van T-mobile omdat het mobieltje rond deze tijd is gaan stoppen met een signaal geven.
Heeft iemand anders dit probleem ook of weet waardoor het komt en kan me er mee helpen?
Alvast bedankt voor het antwoord :-)
Tycho
Marly
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 25 September 2009, 00:20:01 »

Hoi Tycho, welkom Lachebek

Zelf heb ik ook ooit voor erbij een A52 gehad, inderdaad een handig telefoontje.

Die smsjes van T-Mobile zouden normaal gesproken niets met je probleem te maken moeten hebben, die zijn n.l. niet, om het toestel in te stellen op het nieuwe netwerk (ze hebben ook niets met het al dan niet simlockvrij zijn te maken), maar om de instellingen op de simkaart aan te passen.
De van origine Orange simkaart ziet n.l. Orange als thuisnetwerk en T-Mobile als verboden netwerk en dat moest aangepast worden, opdat de simkaart zich op het nieuwe thuisnetwerk, dat van T-Mobile, zou kunnen aanmelden.
Mocht je nu problemen met de bereikbaarheid hebben, zou dat mogelijk hiermee te verklaren zijn, maar dat het toestel geen geluid meer maakt, lijkt me toch een hardware-probleem.

Je kunt eens proberen, de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen (dan ben je wel alles, wat je er eventueel zelf opgezet hebt, kwijt, maar dat zal bij dt toestel niet zoveel zijn Lachebek).
Waarschijnlijk vraagt hij dan om de toestelcode, wanneer je die niet zelf ooit veranderd hebt, is die bij Siemens standaard : 0000, 4 x nul dus.

Helpt dit niet, is het toestel helaas waarschijnlijk defect, repareren is mogelijk, maar zal meer kosten, dan het toestel nog waard is.
« Laatste verandering: 25 September 2009, 00:21:57 door Marly » Gelogd
Tycho V
Nieuw lid
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 4 November 2009, 15:57:18 »

Dank je wel Marly,

Ik heb nog eens goed het boekje van het mobieltje gelezen.
Het was namelijk erg raar dat ik bij een sms wel een geluid te horen kreeg maar als ik gebeld werd...
Zo kwam ik op de instelling 'Filter', als deze aanstaat krijg je alleen een beltoon te horen als degene die je belt in je telefoonboek staat.
Toen ik deze uitzetten werkte hij weer gewoon als vanouds Lachebek.
Nogmaals bedankt voor je hulp Marly, ik ben er ieder geval uit! Knipoog

Vriendelijke groet,
Tycho Veltmeijer
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: