aroelant
Nieuw lid
|
 |
« Gepost op: 15 Januari 2009, 10:08:47 » |
|
Hallo,
Ik ben sinds enkele maanden eigenaar van een Motorola RAZR V6 Maxx Ferrari en ben geabonneerd bij BASE (België).
Ik heb een raar probleem met dit toestel. Op sommige plaatsen verlies ik de verbinding (signaalsterkte 0) en krijg dan de melding 'Geen Service' op het toestel.
Nochtans kan ik nog steeds op internet, maar bellen is er niet meer bij. Zelfs als ik daarna thuis kom, waar er geen signaal problemen zijn, blijft het toestel in die status.
(dus.. Geen Service op het scherm, onmogelijk te telefoneren maar internet OK...)
Manueel opnieuw registreren werkt niet, nochtans bij het opvragen van de netwerk lijst, zie ik de 3 providers in België, waaronder BASE)
Om uit deze toestand te geraken heb ik de volgende 'workarounds' gevonden: A) Toestel enkele minuten uitschakelen en opnieuw inschakelen
B) Netwerk setup wijzigen naar 1900 -> zoekt netwerk en vindt niets meer. Dan na enkele minuten terug naar automatisch (of Europees, of 900/1800) -> En dan lukt de registratie opnieuw.
- Ik heb dit met 2 verschillende BASE simkaarten - Ik heb dit niet met een SIM kaart van een andere provider
- ik heb dit niet met de vernoemde BASE simkaarten in een ander toestel --> lijkt dus zeer specifiek dit toestel + Base + langskomen op specifieke locaties (soms verlies ik inderdaad ook signaal, maar komt daarna netjes terug)
Volgens BASE moet dit het toestel zijn Verklaring : BASE gebruikt GSM1800, de andere providers GSM900, dus een ?antenne probleem? -> lijkt mij vreemd omdat ik thuis nooit de verbinding verlies... met een 'losse' antenne zou ik verwachten van wel
-> Zij vinden het onmogelijk dat ik wel op internet kan en niet kan bellen.... Nochtans kan ik op hun website, en zelfs bestanden downloaden
Heeft er iemand een gelijkaardige ervaring? of suggestie?
Anders rest er mij wellicht enkel het toestel voor reparatie terug te sturen, maar ik twijfel eraan dat dir echt een hardware probleem is met het toestel
|