brouw177
Nieuw lid
|
 |
« Gepost op: 8 Januari 2009, 16:20:58 » |
|
Ik heb een circa 15 jaar oude vaste autotelefoon van Bosch, type Cartel. Het is een heel goed toestel, vooral omdat de bediening tijdens het rijden dankzij de grote toetsen heel gemakkelijk is. Per ongeluk is de vier-cijferige puckcode geblokkeerd. Het boekje is weg. Bij de importeur weet niemand meer iets van dit type.
De voeding tijdelijk verbreken en vervolgensdan kode 1234 proberen, lukt ook niet. Wie helpt mij uit de brand?
Bij voorbaat mijn zeer grote dank
Jan Brouwer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UZW
Unlockers
Senior lid

Unlock Zuid West
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 8 Januari 2009, 21:27:44 » |
|
Als het de pin code is die geblokkeerd is (toestel vraagt dan om de PUK code) dan is alleen de SIM kaart geblokkeerd. Het toestel is dan verder in orde.
Bij het aangaan van het abonnement of aankoop van de SIM kaart is de pin en de PUK code bijgeleverd. Mocht deze zoekgeraakt zijn, dan kan alleen de provider nog hulp bieden, die kan eventueel de PUK code bekend maken.
|
|
|
|
|
|
Aangesloten bij 
|
|
|
brouw177
Nieuw lid
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Januari 2009, 09:07:40 » |
|
Bedankt voor de reactie. Het gaat echter niet om de codes van de provider, maar van het Bosch apparaat. Hoe kom ik daarachter, nu Bosch geen telefoolns meer maakt? Hoe kan die kode van maar 4 cijfers worden gekraakt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UZW
Unlockers
Senior lid

Unlock Zuid West
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Januari 2009, 23:37:44 » |
|
Misschien dat dan een software reset helpt om de standaard code weer terug naar 0000 of 1234 te zetten. Waarschijnlijk lukt dat door #3370# in te toetsen.
|
|
|
|
|
|
Aangesloten bij 
|
|
|
brouw177
Nieuw lid
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Januari 2009, 12:18:28 » |
|
Helaas accepteert het apparaat geen code die begint met een #. Alleen code 3370 wordt niet herkend. Het apparaat accepteert alleen een 4 cijferige code. Hoe kan ik die breken of inlezen?
Is daar niet een apparaat voor?
Bij voorbaat mijn dank.
Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ronkor2000
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Januari 2009, 15:10:54 » |
|
"Also on this page are some of the International 3200 clones. These are phones made by Motorola, but sold under different brand names, like Bosch, Pioneer & Blaupunkt. They differ cosmetically from the 3200, but function in the same way. The most common of these is the Bosch Cartel which accordingly is the least expensive."
Als het dus goed is dan is de cartel een motorola clone. Een goede unlocker met een zogenaamde motorola testcard moet het probleem dus op kunnen lossen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 26 Januari 2009, 15:12:53 door ronkor2000 »
|
|
www.sim-salabim.nl 06-10286994 Aangesloten bij 
|
|
|
brouw177
Nieuw lid
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 3 Februari 2009, 15:39:06 » |
|
Helaas, dit werkt niet. Het apparaat herkent de motorola testcard niet. Een andere oplossing?
Bij voorbaat mijn dank.
Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UZW
Unlockers
Senior lid

Unlock Zuid West
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 4 Februari 2009, 08:13:38 » |
|
Wat misschien nog mogelijk is, is de volgende code invoeren: *#72837726# dan OK 1234 OK Zou de usercode moeten resetten naar 1234.
|
|
|
|
|
|
Aangesloten bij 
|
|
|
brouw177
Nieuw lid
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 4 Februari 2009, 11:26:29 » |
|
Helaas, ook dit werkt niet. Het apparaat herkent de * niet. Als je als eerste, of 2e of 3e of 4e de # indrukt, dan komt op de display meteen "code verkeerd". De # is namelijk tevens het driehoekige pijltje, waarmee je de invoer bevestigt.
Weet je nog iets beters?
Bij voorbaat mijn dank.
Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fireball
Unlockers
GSM Freak

Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 4 Februari 2009, 12:29:37 » |
|
Je zegt dat hij de testkaart niet accepteerd?Maar weet je wel welke codes je daarbij moet invullen om het antwoord in het display te krijgen??
|
|
|
|
|
|
Aangesloten bij 
|
|
|
brouw177
Nieuw lid
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 7 Februari 2009, 21:18:59 » |
|
Je collega in Maarssen heeft de testkaart geprobeerd. Ik neem aan dat hij weet welke testcodes hij moest gebruiken. Volgens hem werd de kaart niet herkend.
Oplossing??
Bij voorbaat mijn dank.
Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oolicks_rNb
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 23 September 2009, 04:56:05 » |
|
Mocht deze zoekgeraakt zijn, dan kan alleen de provider nog hulp bieden, die kan eventueel de PUK code bekend maken. Bij het aangaan van het abonnement of aankoop van de SIM kaart is de pin en de PUK code bijgeleverd. ______________________ Onderdelen winkel Computer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|