GSM Forum voor Nederland en België
30 Juli 2010, 01:32:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het nieuwe forum, kom je problemen tegen laat het even weten.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
ADVERTENTIE: Voor de goedkoopste GSM's en SIM ONLY abonnementen ga je naar BELZAAK.nl of SIM ONLY ZAAK.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Samsung P520 Armani  (gelezen 3554 keer)
Coast
Gast
« Gepost op: 16 Februari 2008, 13:07:51 »

Review Samsung P520 Armani

Mode en mobiele telefonie gaan prima samen, zo blijkt wel uit de terugkerende samenwerking tussen modehuizen en fabrikanten van mobieltjes. Motorola werkte al eens samen met Dolce & Gabbana, spijkerbroekenmerk Levi’s heeft een eigen mobieltje en de bekendste is waarschijnlijk wel de LG Prada. Samsung heeft voor de P520 de handen ineengeslagen met Giorgio Armani met als resultaat een bijzonder klein en strak vormgegeven mobieltje. “Mensen maken een persoonlijk statement aan de hand van de telefoon die ze bij zich dragen. Het is een lifestyle-beslissing”, stelde Giorgio Armani bij de introductie van de telefoon. Maar met lifestyle alleen komt een telefoon er niet, eens zien hoe de P520 Armani in de praktijk presteert.

Uitrusting 3/5

Ondanks zijn afmeting is de P520 Armani heel compleet uitgerust. Het eerste dat opvalt is het grote touchscreen over de hele voorzijde. Het 2,6 inch LCD scherm met 262.000 kleuren moet verder alle knoppen vervangen, er zitten slechts twee knoppen onder het scherm om een gesprek te starten of te beëindigen. Verder heeft het toestel een 3 megapixel camera meegekregen, stereo Bluetooth en 60 MB gebruikersgeheugen. Het toestel biedt edge-ondersteuning, maar omdat we dat in Nederland niet meer hebben is de Armani op gprs aangewezen om data binnen te halen, een misser. Dat het designaspect centraal heeft gestaan blijkt wel uit de verpakking en meegeleverde accessoires: een strakke zwarte doos, zwarte poetsdoekjes, een zwart beschermtasje en een heel donkerbruin, tegen zwart aan, leren beschermetui voorzien van het Armani beeldmerk. Naast de vele accessoires troffen we ook nog een microSD-kaart van 1 GB aan in de doos.

Gebruiksgemak 3/5

Samsung heeft de Armani uitgerust met een nieuwe gebruikersinterface, genaamd Croix (kruis). Bij de interface, die we ook op de nieuwe F700 terugvinden, draait alles om een kruislingse navigatiestructuur. Wat betreft iconen borduurt Croix door op de interface die we al in eerdere Samsung’s tegenkwamen. De Croix interface is in 2007 bekroond met een IF Communication Award voor de vormgeving. Op het startscherm treffen we vijf iconen. Vier daarvan zijn voor veelgebruikte functies als de oproepenlijst, de mediaspeler, berichten en contactpersonen. Het middelste icoon brengt ons een niveau ‘dieper’. Hier vinden we een scherm met 12 iconen voor de overige functies. In het algemeen hebben we over de Croix interface weinig klachten. De indeling is redelijk duidelijk en overzichtelijk, enige aanmerking is dat aan de iconen niet altijd duidelijk te zien is welke functie ze hebben.

In het gebruik op de Armani telefoon liepen we toch tegen wat problemen aan. Het scherm is eigenlijk net te klein om alle iconen te herbergen. Met onze vinger tikten we daarom regelmatig op het verkeerde icoontje. Bij het intypen van een sms blijkt dit wel erg hinderlijk. Het scrollen door de lijst contactpersonen of in de browser viel ons ook wat tegen. De scrollbalk aan de rechterzijkant is moeilijk te bedienen, doordat deze behoorlijk klein is. Ook reageert vooral de browser erg traag, waardoor surfen op internet bepaald niet makkelijk is.
Een pluspunt in het gebruiksgemak is de feedback in de vorm van een korte trilling bij het gebruik van het touchscreen. Het is een simpele oplossing om het uitblijven van feedback zoals bij het indrukken van een toets te compenseren.

Prijs/kwaliteit 2,5/5

Voor design moet betaald worden, en dat geldt ook voor de Samsung P520 Armani. De officiële adviesprijs is 599 euro, en dat ligt vooral aan de toevoeging Armani. Want hoewel het kwalitatief best een goed toestel is, lijkt er bezuinigd te zijn op de processor. Hierdoor reageert de Armani vaak erg traag, vooral bij openen van een foto of een toepassing als de browser. De kwaliteit van de camera is matig. Vooral het ontbreken van autofocus maakt het lastig om goede plaatjes te schieten. Ook heeft het lensje veel licht nodig voor een goede foto. Zie hieronder twee voorbeelden:

Onderstaande foto's zijn foto's die zijn gemaakt met de desbetreffende mobiel. Dit om de kwaliteit van de camera weer te geven.

Klik voor de originele foto in een popup:
http://www.connexie.nl/include/makeThumbnail.asp?id=2206

http://www.connexie.nl/include/makeThumbnail.asp?id=2207

De geluidskwaliteit is in orde. Zowel in een gewoon telefoongesprek als wanneer de headset gebruikt wordt klinkt het toestel goed. Ook de multimediaspeler is kwalitatief in orde, muziek klinkt ook goed in combinatie met de meegeleverde stereo headset.

Eindoordeel 3/5

We geven de Armani drie sterren en dat is vooral voor zijn uiterlijk. Als designtoestel is dit een zeer geslaagd toestel. Hij ziet er goed uit, is lekker licht en plat en heeft bovendien een strak uiterlijk en veel bijpassende accessoires. Wat betreft gebruiksgemak verliest de Armani punten. En dat is niet vanwege de Croix interface, maar wel vanwege het design. Het beeldscherm is simpelweg te klein om alle iconen en functies van de nieuwe interface goed te kunnen bedienen. Het lijkt wel alsof er een stylus bij had gemoeten. En voor een toestel in deze prijsklasse mag er van de camera ook wel meer verwacht worden. De Armani verdient punten op zijn uitrusting. De meegeleverde geheugenkaart en de bijpassende Armani accessoires als een beschermtasje en poetsdoekje maken hem op het gebied van design wat completer. De P520 Armani is echt een toestel voor de liefhebber.

Bron: http://www.connexie.nl/producttest/?page=detail&id=63

Samsung P520 Armani | is nu verkrijgbaar bij BELZAAK.nl
--haase--
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 1 Maart 2008, 19:12:17 »

Deze 2 links, als ik erop klik krijg ik een heel andere foto te zien ?

Licht dat aan mij of ?
Coast
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 1 Maart 2008, 19:24:54 »

Deze 2 links, als ik erop klik krijg ik een heel andere foto te zien ?

Licht dat aan mij of ?

Haha. Hase, ik heb het expres onderstreept en wel boven de foto's gezet om dit soort reacties tegen te gaan.  Knipoog
Als je goed leest zie je het volgende boven de foto's staan: ''Onderstaande foto's zijn foto's die zijn gemaakt met de desbetreffende mobiel. Dit om de kwaliteit van de camera weer te geven.''
Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen, sorry.
« Laatste verandering: 1 Maart 2008, 19:33:24 door Coast » Gelogd
ndss
Nieuw lid
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 6 Maart 2008, 21:38:32 »

Het cijfer valt mij tegen, ik had hoger verwacht. Het uiterlijk van de telefoon vind ik echt 5/5, ooh wat mooi!

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: